Home header
Fries Sociaal Planbureau
Fries Sociaal Planbureau
Fries Sociaal Planbureau

Fries Sociaal Planbureau

Na een succesvolle introductie van het FSP in 2015 is het begin 2019 tijd voor een restyling en herpositionering. Een nieuw logo is ontwikkeld in samenwerking met grafisch vormgeefster Nynke Lootsma. Met dit nieuwe logo willen we de merknaam FSP versterken. De grafische opbouw van de letters FSP bestaat uit een lijnenspel dat refereert aan lijnen en vormen uit grafieken, statistieken en infographics uit de wereld van onderzoek. De verdieping en duiding die FSP geeft aan de cijfers en onderzoek worden vertegenwoordigd door de oranje/rood gekleurde vormen verwerkt in de letters. Gekozen is voor eigentijdse kleuren die associaties met andere partijen in de politiek, het Friese sociale domein en de overheid zo veel mogelijk uitsluiten.

De eerste uitingen waarin de nieuwe huisstijl tot uiting komt is de vernieuwde website en een direct mail aan ruim 30.000 Friezen om deelnemer te worden van Panel Fryslân, het burgerpanel van het FSP. De resultaten zijn inmiddels, begin april 2019 bekend. Bijna 2.800 Friezen hebben zich naar aanleiding van deze direct mail aangemeld. Een response van bijna 10%! Het totaal leden van Panel Fryslân komt hiermee op ruim 6.000 personen.

Momenteel zijn we druk bezig met het verder ontwikkelen van de huisstijldagers, infographics, factsheets en brochuremateriaal.

« overzicht